tisdag, augusti 29, 2006

Topp 5 Detoxdagar – Dag 5

Hälsotillstånd
Det var idag det skulle hända! Min hy skulle klarna upp likt en sommarhimmel efter ett ihärdigt regn fullt av pormaskar och åldersdement tonårsacne, mina ögon skulle få en lyster som påminde om snedfasade smaragder och... jag vet inte men det var säkert något berörande fysiskt välinbefinnande eller något tjofräs. Och typ håret, det skulle bli nånting.
Största delen av dagen har visserligen gått ganska smärtfritt, men när klockan närmar sig åtta blir jag lika hungrig som under de tidigare två dagarna och dagens sista grönsaksmål gör inte så mycket skillnad. Jag har tappat lite vikt, men den kommer jag nog gå upp igen imorgon om jag känner mig rätt.
Rekommenderar väl detoxdiet sådär mycket till mina vänner, men det är inget jag inte skulle önska min värsta ovän. En underlig upplevelse helt enkelt, såhär sista dagen.

Aktiviteter
Drömt att jag haft ett förhållande med min egen syster (vilket är precis lagom skruvat eftersom jag inte ens har en syster)
Ätit ananas! Ljuvliga, ljuvliga ananas! (den smakade inte lika gott som jag fantiserat om)
Tagit mig hem till min egen lägenhet och lämnat Sandra därhän.

Fotnot om Sandras tillstånd
Efter en omfattande telefonintervju då vi nu gått skilda vägar stod stödordet ”bra” att läsa på ett papper. Som tur väl var sviker mitt einsteiniösa minne mig inte och jag kan därför tillägga att hon har tappat kroppsvikt till den grad att hennes bmi är sjukligt lågt och att hennes mage inte rör på sig om hon håller in den och sedan spänner ut den. Visst låter det som en helt makalöst underbar femdagarsvecka!?

Tillägg
Var på toaletten precis... är inte mina ögon liiite grönare än tidigare? Jo det är de baske mig!
Prova detox för bövelen!

3 Comments:

Blogger myrkyr said...

Visst var det värt det?! Fast jag vill nog inte göra om det på ett bra tag...

12:07 fm  
Blogger Hampus said...

underhållande läsning eric!

är du säker på att det här inte var en bantningsdiet? isåfall fattar jag inte varför du gjorde den...undernärda vegetarianer behöver inte banta! men sedan har vi ju de där demonerna...

10:21 em  
Blogger eric said...

Det skall, med sandras skvallertidning som främsta källa, i första hand vara en reningsdiet.

För mig var det nog egentligen mer en utmaning tror jag. Alternativt en upplevelse ^_~

(Har f.ö. ett tredje rum i mitt hus i animal crossing nu. Börjar få torgskräck när jag går in där)

3:59 em  

Skicka en kommentar

<< Home