söndag, augusti 27, 2006

Topp 5 Detoxdagar – Dag 3

Hälsotillstånd
Fram till för tre timmar sedan hade jag svarat som igår, inga bekymmer, livet leker och fåglarna sjunger schlagerhits (just schlagerhitsen är synonymt med den yrsel jag kände under gårdagen).
Men då, för runt tre timmar sedan blev jag sugen. Och hungrig. På allt. Utom kokta grönsaker med en tesked smör. Så just nu är det som svårast hittills, trots att jag följt Sandras råd att faktiskt ha lite örtsalt på grönsakerna. Örtsalt... håhåjaja, sen när är det meningen att örtsalt skall vara något att sukta efter!?
Men nu är över hälften avklarat, och det var ju någonstans inombords något sånt här jag ville utsätta mig för. Och JÖSSES så gott mat kommer smaka redan på onsdag! Min smått förvirrade hjärna fantiserar redan.
Att Sandras granne dessutom spontanhamrat hål i väggarna under de senaste tolv timmarna är bara grädde på moset. Eller smör på inkariset.

Aktiviteter
Hjälpte Sandra att städa ur ett av hennes förråd och flytta innehållet till ett annat, nu betydligt mer sprängfyllt, förråd.
Klarat ”Steamboat Willie”-världen i Kingdom Hearts 2 samt räddat slarvern Nasse från att blåsa bort.
Fått (läs ”förtjänat”) den gyllene vattenkannan i Animal Crossing: Wild World till Nintendo DS.
Blivit uppringd av någon galen turk (kan ha varit bulgar) som hävdade att han ringt fel. Jag tror att han försökte få mig att ringa tillbaka och ragga eftersom han lade på utan att säga hej då. Svårfångad var ordet.
Läst i en uppfinningsbok att ett vanligt förekommande preventivmedel förr i tiden var krokodilskit och sur mjölk uppkört i damens vagina. Redaktören för boken var dock inte sen att påpeka att elefantskit i själva verket skulle ha tjänat syftet bättre eftersom det är surare. Ett annat tips för att undvika oönskad graviditet var att ha analsex. Mycket läsa gör dig klok.
Sett ”The Gift” med (bl.a.) Keanu Reeves.
Inte gått utanför dörrfan.

Fotnot om Sandras tillstånd
Vi verkar vara oroväckande mycket i fas just nu. Lite så jag misstänker att vi snart kommer börja få synkroniserad mens om det här fortsätter länge nog. Hon funderar på att äta majs imorgon. Jag hävdar att det är fusk. Majs är ju halvvägs till popcorn!