tisdag, augusti 01, 2006

Dagens 5 giftigaste tistlar utdelas till följande:

1. Surkärringen
Ringde för att boka tid med en veterinär. Den Monica som svarade (tyvärr sa hon inte sitt efternamn, annars hade jag inte tvekat en sekund på att skriva ut det också) hade uppenbarligen en förbannat dålig dag. Inte nog med ett otrevligt bemötande, plötsligt bara försvann hon utan att säga ett ord och jag hörde hur hon i 5 min pratade med en kund, som inte visste vilken mat hon borde ge till sin feta hund. Väl tillbaka i luren - och jag behöll mitt lugn trots att jag hade god lust att ge henne en föreläsning i vad service innebär - suckade hon djupt över att behöva lämna meddelande till veterinären jag ville få tag på. Sett från den ljusa sidan hade jag tur som pratade i telefon med henne för öga mot öga hade inneburit att hennes spottande faktiskt bokstavligt hade träffat mig.

2. Skönhetssömnsförstörare nr 1
Vaknade första gången inatt av en galet vilt tutande bil alldeles utanför...

3. Skönhetssömnsförstörare nr 2
Vaknade andra gången inatt av en galet vilt skrikande tonårsbrud alldeles utanför... Lyssnade man riktigt noga kunde man också höra en kille som försökte lugna ner henne. Det framgick (faktiskt flera gånger) av hennes skrikande att han hade gjort bort sig med "den feta kossan"... Visst tyckte jag lite synd om gaphalsen men man behöver inte skrika ut sin smärta så att halva stan väcks.

4. Malariaspridaren
En ettrig liten sate gav mig ett myggbett som resulterade i storleken av ett vanligt litet myggbett gånger 30..

5. ev. tistelmottagare
Jag hade inte fler att dela ut till men man vet aldrig och det är lika bra att gardera sig! Så va snäll mot mig!! *hötter varnande med pekfingret*

1 Comments:

Blogger myrkyr said...

Voj voj! Låter som en mindre lyckad dag :-( Hoppas skönhetssömnen går att ta igen. Folk som har ljud för sig om nätterna kan inte på något sätt ursäktas vad än de har gått igenom - så det så.

Ang plats fem tycker jag bibliotekarien i den lilla byn på väg till Ikea (glömt namn på by, annars hade jag hängt ut henne med)platsar även om det inte var just idag - är liksom en oförrett som fortfarande sitter i som om det vore idag. :-(

11:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home