tisdag, augusti 15, 2006

Fem prylar jag önskar jag äger i höst

Följande fem nytänkaruppfinningar hade helt klart förgyllt min tillvaro:

Vi går mot en regnruskig höst nu. Med ett vanligt paraply inser man snabbt att regn sällan kommer från ovan utan snarare från sidan. Hade jag haft ett sånt som på bilden hade jag nog känt mig torrare. Och tryggare. Lär ju skydda mot ficktjuvar också vilket ju är en bonus.

I brist på ovanstående paraplyliknande mojäng lär jag åka på en förkylning eller två innan våren är här igen. Mer än en gång har jag mitt i en nysattack haft svårt att lokalisera toarullen som oftast har rullat ner på golvet och ligger längst in under soffan. Denna huvudbonad känns därför praktisk och till på köpet riktigt stilig. Funderar dock på vart man gör av det färdigsnutna pappret. Kvar på rullen kan det ju i alla fall inte hänga…

De nätter ingen annan finns att tillgå vore ju den här halvmannen en praktisk lösning. Hoppas han innehåller någon form av värmefunktion så den även kan nyttjas som sängvärmare. Och jag vill ha den gröna för grönt är skönt.


Höst och vinter blir det buss till skolan då och då. Hade varit skönt att kunna kompensera mina sena nätter vid datorn med en powernap eller två på väg till skolan. Kanske till och med kan användas under lektionerna om jag sitter längst bak – huvudet verkar ju vara upprätt i alla fall så ingen lär misstänka något. Skulle vara för det att en röd hjälm med varningstext väcker viss uppmärksamhet då.

Ofta får jag dricka mitt kaffe själv. Alla andra har druckit upp lagom till kaffet är kallt nog för att kunna drickas av mig med landets känsligaste tunga. Inte för att jag så ofta äter nudlar och spagetti och ännu mer sällan äter med pinnar, men den där fläkten på en gaffel skulle nog likväl underlätta och göra att mina måltider gick lite snabbare. Går den att sätta på en tesked hade det varit ännu bättre så här i åstundande tedrickartider.


Bilder ärligen snodda från inconsolable i brist på annan källa.

1 Comments:

Blogger myrkyr said...

TS - Kan nog ligga nåt i det där du säger om fläkten. Får nog hysta i sig maten illa kvickt. Är hur som gärna med och skapar trend. Har några uppfinnar till som är nästan lika bra men inte riktigt kvalade in på topp-5-listan. Får visa dig dem sen. Får börja bygga ihop alla sakerna så fort jag kommer hem. Kanske en tur om second handaffären för att hitta material?

12:14 fm  

Skicka en kommentar

<< Home