lördag, augusti 26, 2006

Topp 5 Detoxdagar - Dag 2

Hälsotilltånd
Fortfarande inga större problem, utöver en viss yrsel under de av dagens aktiviteter som innebär fysisk rörelse. Verkar dock ha fått smärre bekymmer med finmotoriken, vilket tog sig uttryck i att jag förstört en tesked av plast och en matskål av porslin. Skuldkänslorna går att skära med kniv.

Är ganska sugen på mat som inte är inkaris eller kokt grönsak, även om Sandra ”piffade upp” anrättningen en aning genom att sluta snåla med vitlöken. Kände mig som en vampyr, och med det menar jag inte att jag reagerade på vitlöken så mycket som att känslan vid smaken påminde om att få en påle nedspikad genom hjärtat. Charmerande.

Aktiviteter
En färd till min egen lägenhet på campus och tillbaka för att bunkar upp med kalsonger och toalettartiklar. Man kan ju inte gå orakad under en hel arbetsvecka! Lyssnade på gårdagens soundtrack igen och sprang genom ett överraskande ösregn samtidigt som hörlurarna sjöng ”Come and saaave meee!”
En duell snooker (som biljard fast oändligt mycket knepigare och roligare) mot Martin (vann).
Klarat Herculesvärlden i Kingdom Hearts 2

Fotnot om Sandras tillstånd
Förvånansvärt mycket piggare idag, och faktiskt aningen muntrare än vanligt eftersom hon enligt egen utsago är så matt att hon inte orkar bli upprörd.

Dagens citat från Sandra
”Ouh, jag har ju smör kvar! Vilken lyx!” (det handlade om en halv tesked rent smör som hon sedan snabbt slickade i sig.