fredag, augusti 25, 2006

Topp 5 Detoxdagar – Dag 1

Bakgrund:

För ett par dagar sedan hävdade Sandra (myrkyr) med bestämdhet att hon ville genomgå en s.k. detoxkur för att rensa ut all skit som enligt sägnen ligger och frodas i diverse kroppshåligheter och tarmveck och då jag fann konceptet ytterst fascinerande och aldrig genomgått en enda kur i hela mitt liv bestämde jag mig för att haka på (Att hon sedan råkar ha väldigt roliga tv-spel är möjligen en annan tämligen tungt vägande faktor).

Eftersom kuren råkar vara i exakt fem dagar känns det som ett sjusärdeles topp 5-tema, även om det av förklarliga själ endast blir en punkt varje dag. Se det som en rafflande följetång!

För er som inte riktigt har koll på vad en detoxkur innebär kommer här en snabbgenomgång på vad som får inmundigas under en dag.

Morgon: 1 glas vatten med en pressad citron i.
Frukost: 2 dl. skumt inkaris, en frukt och en tesked smör.
Morgonfika: Örtte som driver ut demoner ur kroppen.
Lunch: 3-5 dl. kokta grönsaker och en tesked smör.
Mellanmål: Örtte som driver ut ännu mer demoner ur kroppen.
Middag: 3-5 dl. kokta grönsaker och en tesked smör.
Under dagen: två liter läskande vatten.
Om möjligt: Mer örtte som driver ut även saker som inte är demoner ur kroppen.

Detox: Dag 1.

Hälsotillstånd
Vatten med citron är sådär gott, men utöver det känns inte kosten som några större bekymmer. Har känt mig aningen matt framåt kvällen, men det kan lika gärna bero på att jag stannade uppe till tre igår natt och såg Evil Dead 3: Army of Darkness för, typ, sjunde gången. Väntar med spänning på morgondagen som tillsammans med den tredje skall vara de värsta.

Aktiviteter
Färd hemifrån till Sandra med buss, lyssnandes på sprillans nytt soundtrack till animen Ergo Proxy.
Inköp av diverse råvaror i två för mig helt nya affärer. Spännande, men inte väldigt spännande.
Spräckte tiotimmarsvallen i tv-spelet Kingdom Hearts 2.
Pusslat väl valda delar av ett 1000-bitarspussel.

Fotnot om Sandras tillstånd
Tror hon kommer svimma vilken sekund som helst. Ligger mest och sover eller hickar. Men hon har lagat all maten och bryggt allt te, så det är krut i tösen ändå! Får nog dra ett tyngre lass själv imorgon.

Nu skall jag dricka min sista halvliter vatten och koppla av med lite mer tv-spel!
Ses imorgon!

1 Comments:

Blogger myrkyr said...

Rättelse i kosten: Vi inmundigar även en multivitamin, 2 piller innehållande selen och e-vitamin samt två halvor c-vitaminbrus innan dagen är över. Ren lyx med andra ord.

9:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home