måndag, augusti 28, 2006

Topp 5 Detoxdagar – Dag 4

Hälsotillstånd
Jag vill ha mat. Jag är dödligt less på grönsaker. Men någonstans så hägrar ju trots allt ett mål som fortfarande är höljt i det töcken som omsveper mina dimmiga tankar. Vi har bytt från en sorts inkaris (Quinoa) till en HELT annan sort (Amaranth) och den var marginellt grötigare. Dagens frukt blev en halv banan med en urgröpt skåra fylld av dussinet blåbär och en skiva vattenmelon, vilket utan tvekan var dagens höjdpunkt. Har tappat ett drygt kilo sedan starten, men dryga halvkilot av den vikten är förmodligen bara min tappade sug.
Vaknade visserligen klockan kvart över nio totalt utsövd och med så mycket glädje i hågen att den nästan sprack, så något gott kanske... näää...
Men skam den som ger sig!

Aktiviteter
Sett klart ”Traffic”
Sett ”Shall we dance” (japansk dansfilm i klass med Strictly Ballroom)
Duschat
Klarat försumbart lite av Kingdom Hearts 2
Typ inget mer

Fotnot om Sandras tillstånd
Blev märkligt munter efter att hon ätit majs idag och håller nu på med något så kraftödslande som att vattna krukväxter. Något är ruttet i staten Växjö.
Gårdagens argument om att majs var halvvägs till popcorn slogs dock ned av det befängda påståendet att den potatis jag fröjdas åt att få sätta tänderna i varje dag är halvvägs till chips. Jag hoppas att alla läsare inser hur befängt ett sådant påstående är, för jag gör det sannerligen inte.

Nu skall jag yra bort dagens sista timmar och kanske dricka ännu en kopp utdrivande örtte, för jag kan banne mig känna demonerna inom mig.