fredag, maj 26, 2006

Favoritskop

Det var först meningen att detta skulle bli betydligt mer ordvitsigt än det blir och att jag skulle blanda skop med skåp, men nu har jag hittat så många bra skop att skåpen ramlade bort från listan. Illa. Får lämna skåplistandet till någon av mina medbloggare istället. *hintar* För övrigt tycker jag ju dessutom betydligt bättre om bokhyllor än skåp.

Så – mina favoritskop i fallande ordning:

5. Mikroskop
Nog för att jag har en förkärlek till makrofotografering men mikroskopen ger lite väl närgången granskning. Man ser ju absolut ingenting mer än märkliga mönster.

4. Teleskop
Läste astronomi på gymnasiet och det är alls inte lika kul som man kan tro. Roligare med en ordentlig kikare istället för det är betydligt mer spännande att spana på grannarna än stjärnor och planeter.

3. Periskop
Lite lagom lurigt. Gillar förvisso inte tanken på att sitta fast i en ubåt men de går ju att använda på land också för att titta runt hörn och sånt. Ge mig.

2. Stetoskop
Hade varit lite spännande att få veta vilka hjärtan som bankar hårdare än andra.

1. Kalejdoskop
Äger ett som är lite sönder vilket irriterar mig. Ska absolut köpa ett nytt och finare så fort jag hittar ett som duger.

Bubblare: Skopje
Var tvungen att ordvitsa lite trots allt. Vännen M (som jag snart ska få träffa igen! kommer från Makedonien så Skopje måste givetvis vara med på min lista, om än som en lite lågrankad bubblare. Har ju trots allt aldrig varit där.