tisdag, maj 09, 2006

5 anledningar till varför det är så svårt att motstå Estrellas sourcream & onionchips, less fat

Så var det då dags för mig att göra entré. Jag har länge gått och funderat på... eller ja allt är ju relativt... Sedan vi startade den här bloggen har jag gått och funderat på möjliga 5listor värdiga att synliggöras i denna vår absurda blogg. Så kom jag på den! *Mimzan värmer upp*

Varför är det då så svårt att motstå Estrellas sourcream & onionchips, less fat, undrar ni säkert?

Det undrar jag oxå...

Men skämt åsido, här kommer mina 5 anledningar:

För det första ska ni veta att de är FÖRBANNAT goda!

För det andra krispar de i munnen MYCKET mer än andra chips. Dock en varning: ät inte dessa i närheten av ljudkänsliga - det kan nämligen upplevas som ett extremt irritationsmoment. Talar av egen erfarenhet såtillvida att jag själv kan vara känslig när folk tex sitter jämte mig på biografen och äter svinasvålachips med öppen - verkligen öppen - mun. Och dessutom i en scen där musiken spelas ljuvt och aningen dämpat och så...

För det tredje räcker det nästan att titta på förpackningens utseende för att bli sugen.

För det fjärde är de en FÖRBANNAT bra pluggkollega - ja jag får nog säga att de delar 1:a plats med Marabou´s Sweitzernöt.

För det femte att de just är LESS FAT! Visserligen proppar man i sig lika mycket (snabba) kolhydrater som när man äter andra chips och det är inget att leka med enligt många gå-ner-i-vikt-må-bra-tänk-på-vad-du-äter-metoder.

And that´s that for today folks!

2 Comments:

Blogger Fröken K said...

oj, dags att gå och köpa chips, det kurrar i magen....

8:56 em  
Blogger myrkyr said...

Uppenbarligen blir din nästa lista över de fem bästa pluggkolegorna om du redan har två förstaplatser klara... Ser fram emot :-) Själv hade jag valt chokladen före, men så är jag ju alls ingen chipsmänniska.

11:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home