torsdag, maj 25, 2006

Jag har funderat...

...på fem saker:
  • Vart har alla mina suddigum tagit vägen? När jag var liten så samlade jag på suddigum och jag hade HUR mycket som helst: luktisar, ponnysar, bollisar, fruktisar ja gud vet allt! Jag tror säkert att många (hoppas jag) kommer ihåg när det var på mode att briljera med sin suddigumssamling och jobba upp sig för att få byta med den i klassen som hade den mest magnifika samlingen. Om det nu till äventyrs skulle vara så att det är några killar som läser detta och tycker att det är löjligt så kan jag meddela att jag mycket VÄL kommer ihåg hockeykorten! Hur som helst: var är denna min underbara samling?

  • Varför just jag kom till världen? Varför just jag och inte någon utav mina andra tävlingskamrater? Men tanken på att jag vann känns mucho bra! Så jag är lite vinnare i alla fall - åtminstone var jag det i det loppet!

  • Varför kan jag inte vinna 25 000 kr i månaden i 25 år? Helst tycker jag att detta kunde inträffa utan att man ska behöva köpa en lott... Men 25 000 är, tror jag, en bra summa: inte för mycket och inte för lite. Lagom! Jag skulle gå färdigt min utbildning ändå, kanske till och med plugga lite till efter den. Ta en restresa när jag skulle få lust, spara 5000 i månaden. Ja just! Skänka en slant till välgörande ändamål, med mycket mera!

  • Varför det ska vara så svårt att börja leva hälsosammare?

  • Varför de säger att man får större bröst när man börjar äta p-piller... Det är ju FALSK reklam!!

2 Comments:

Blogger myrkyr said...

Vad gäller p-piller går man lätt upp i vikt pga ökad hungerkänsla vilket leder till större bröst OCh större mage, rumpa, lår osv. Så rent proportionsmässigt blir de kanske inte större men de är ju närmre dig än låren och därför märker man kanske det lättare. *Filosoferar vidare*

Jag har kvar min bokmärkssamling iaf. Sudd hade jag aldrig.

8:09 em  
Blogger eric said...

Personligen har jag samlat på både suddgummin och hockeybilder.
Min bästa sudd var en motorcykel med förare (som gick att ta av).

10:39 em  

Skicka en kommentar

<< Home